De ce o mașină electrică te ajută să economisești pe termen lung!

Credit pentru bunuri simplu și rapid. De fapt, chiar și la exemplarul nostru, performanțele nu au fost aproape deloc afectate.

Cea mai ieftină e cât un automobil premium pentru cetățeni obișnuiți ai României și lumii. E atât de fină plecare, e atât de fin mersul, mașinile astea „alunecă” pe șosea cu un zumzet pe care îl auzi doar dacă asculți cu atenție.

Byton, rivalul pentru Tesla prezentat la CES 2018

. Arcurile, amortizoarele și articulațiile suferă din cauza masei mari a mașinii. O reîncărcare completă durează în jur de cinci ore, ceea ce poate pune probleme la încărcarea în timpul zilei. Așa se face că oferta la second-hand este una destul de bogată aici. Bine, în curând dieselul va fi interzis în marile capitale. Ideea e că te învârți mai ușor. Unele mai repede și mai confortabil, altele nu, dar tot acolo ajungi și la atât le reduc pe toate. Citește mai multe despre transport în București:. Bine, poate că mai degrabă iei benzină într-o sticlă mare de apă. E de mare ajutor să te uiți și la ce prize găsești acolo unde vrei să ajungi. O intrare avantajoasă în lumea mașinilor electrice. Nici n-aș vrea să intru în polemica asta clasică: manuală sau automată. Dezvoltarea mobilității electrice avansează rapid. Sigur, dacă ai avea mașină electrică, te-ai descurca. Plătești parcarea, după prima oră. Nu însă și prin fiabilitate. Fără mari probleme, pentru că Ampera este fiabilă. Ai loc de parcare, scoți cablul, conectezi și-o lași la încărcat. Am făcut școala pe una manuală, am condus o electrică automată, viața merge înainte și fără detalii de-astea aberante. Dacă încarci la magazinele care au stații de încărcare, e aproape gratis. Ce-o să scriu mai departe e despre viața cu o mașină electrică, nu despre mașină propriu-zis.

De ce să alegi, azi, o mașină electrică? – Bistrita Business

. De exemplu, la Cocor, ai patru lei pe oră pentru parcare și mai plătești un leu per kilowatt. Unele sunt deschise, cum sunt cele de la Mega, doar vii cu cablul, conectezi și încarci. Și da, cutia e automată, o grijă în minus. Pentru asta, însă, înlocuirea lichidului de răcire a bateriilor este importantă. Îți faci adaptor pentru încărcare, eventual iei baterii externe de la care să încarci, dar asta înseamnă deja că-ți schimbi obiceiurile. Așa că m-am împrietenit rapid cu modul eco și am încercat să fiu acel tip de om care are, cum se laudă profesioniștii, un condus defensiv. Pierderile de ulei este una dintre acestea. Comoditatea e ceea ce lipsește, deocamdată, mașinilor electrice. Sigur, dacă ai avea o mașină Tesla ai fi chiar boss. Acum cinci ani, Opel făcea pasul cel mare. Da, asta e a doua mare problemă: mașina nu se încarcă în minute, ca aia clasică, ci în ore. O altă problemă ar putea fi stațiile de încărcare, destul de rare la noi, dar și durata mare de încărcare, de până la cinci ore, care retează drastic spiritul practic al Amperei. Benzina, motorina au ajuns banale, sunt pe toate drumurile, de la benzinării fancy cu salon de cină până la o dărăpănătură dintr-un cătun românesc. Asta și pentru că filosofia mea la mașini e simplă: te duc dintr-o parte în alta. Apoi, ai plată pe oră pentru parcare. Dar am verificat harta și nu mică mi-a fost mirarea când am descoperit o stație chiar și pe lângă periferia mea. Sigur, alții știu mai multe, pot vorbi ore întregi despre diferențe, eficiențe și altele. Ca avantaje: senzația de-a conduce e alta, economia de bani e imensă și sentimentul general pe care îl ai e plăcut. Da, o fi ăsta viitorul, dar prețul acum e la nivel de „bacșiș Ion Țiriac” nu de „hai să salvăm planeta cu mașini electrice”. Ca să găsești stațiile de încărcare, cum trăim deja în vremea bună a internetului, desigur că există un site pentru așa ceva. Până atunci, o să tot stai pe net să găsești prize, stații și, eventual, soluții la o problemă inconfortabilă. Chiar și modelul testat, cu rulaj uriaș, funcționează ireproșabil. Mecanicul Opel obișnuit poate să schimbe cel mult roțile la o Ampera. M-a impresionat cu atât mai mult un model electric, pentru că eu nu înțeleg cum benzina și motorina pot fi atât de scumpe. Împreună cu autonomia destul de mică, acesta este un semn incontestabil că tehnologia Opel nu mai este de actualitate. Oamenii se uită, întreabă, sunt curioși. Desigur, nu va fi o chestie care să rămână așa zeci de ani. Ca rezultat, Ampera va folosi frecvent motorul termic. În Cluj, de exemplu, că tot se visează capitală, ai mai puține stații decât degete la mâini. Ca senzație într-o mașină electrică, e ca și cum ai fi pe-un patinoar, dar controlezi totul. Mașina electrică nu-i o idee bună pentru drumuri în afara orașului Cablul e blocat în mașină, când alimentezi, ca să nu ți-l fure nimeni. Hai să dau la o parte cea mai mare problemă cu mașinile electrice: sunt scumpe. În Olanda, însă, vânzările au fost mult mai bune, datorită subvențiilor enorme acordate de stat. Cam asta e diferența între electrică și clasică, atât cât o pot rezuma eu fără să fiu expert în mașini. Unde o încarci în București În prima seară de mașină electrică am mers la Mega Image după niște cumpărături. Prețul a fost, de asemenea, o piedică serioasă. Realitatea e însă că nu știi cum te vei descurca acolo unde ajungi. Bagi orașul și vezi ce ai. Chestia cu mașina electrică e că este exotică. Acum o să-mi reproșezi că nu te plimbi chiar gratis. Poate dai și-o tură până la mare, cel puțin până la Constanța. Din fericire, Ampera este condusă preponderent defensiv. Pe bune, dacă te duci într-o benzinărie după un sendviș și-o cafea, până te-ai întors deja litrul e mai scump. În Olanda poți găsi Opel Ampera rulate la un preț de chilipir, dar aventura s-ar putea să coste mult mai mult decât atât. Costurile de operare sunt mici, chiar dacă întreținerea nu este ieftină. În alte orașe situația nu-i la fel de roz. Mașina electrică ucide, cel puțin încă vreo cinci ani, din spiritul ăla aventurier: plec la drum și nu-mi pasă unde merg. Oricât de puține stații de încărcare ar fi în București, sunt suficiente cât să nu rămâi blocat. Credite rapide targoviste. Ai aplicație, vezi unde poți să încarci și ai acolo mai multe informații. De-acolo începe viața bună. La o adică, în cel mai rău moment, tragi cu furtunul din rezervorul cuiva și tot te deplasezi până unde ai nevoie. Și mașina electrică m-a dus, dar mi-a plăcut mai mult în asta decât în cele clasice. Chiar și bateria rezistă admirabil. În realitate, însă, lucrurile sunt mult mai puțin spectaculoase. Ai spune că e lejer să ajungi la Ploiești sau alt oraș de pe lângă București. Prin autonomie redusă și timpul mare de încărcare, prima Ampera este deja depășită. La urma urmei, modelul electric Opel este suficient de accesibil pentru oricine. În fine, să zicem că te învârți și te trezești într-o mașină electrică. Altele sunt cu un card pe care trebuie să ți-l comanzi online. Ia însă autonomia asta relativ la orice model electric, pentru că, evident, cu cât mergi mai agresiv, cu atât se duce bateria ca zăpada sub soare.

Cu trotineta electrică e-twow la „muncă” (clip 1 din 2)

. Acum vine partea a doua cu stațiile astea. Treaba e că atunci când te dai jos din ea, te dai, puțin, jos din viitor și asta e cu adevărat plăcut. Credit cu buletinul fara salariu. Stația asta face parte din rețeaua Polyfazer. Eu nu mi-am cumpărat una, dar am dat-o câteva ture pe cea pe care Uber a băgat-o în programul Green. Devii, indiferent ce marcă ai avea, un fel de star. În anumite zone, pentru a ajunge la unul dintre acestea trebuie să mergi chiar și mai mult de o oră. Imprumuturi rapide sume mari. Da, într-adevăr, sunt locuri unde plătești. De ce o mașină electrică te ajută să economisești pe termen lung. La altele plătești parcarea. Totuși, nu înseamnă că n-ar putea fi deconectat de la priza stației. Ceea ce sare în evidență sunt rulajele mari ale acestor Ampera olandeze. Cam asta e tot ce am găsit, deocamdată. E ca și cum ai merge într-o căruță, dar a ta are arcuri și paravânt. Am ales fix magazinul de la Dristor unde există și priză. Dar acesta nu este un aspect care să conteze prea mult pentru cumpărătorul la mâna a doua. Eu tot același interes îl am: să mă duc de aici până mai încolo. Mai poți încerca și un site românesc. Cuplarea funcționează fără probleme. Rețeaua de dealeri Opel este una foarte extinsă, dar numai anumite service-uri sunt certificate pentru Ampera. Ca la orice Range Extender, un motor termic este sub capotă, cu toate problemele specifice

Comentarios